با وجود این طلبه جوان هیچ کاری روی زمین نمی‌ماند

با وجود طلبه جوان، خلاق، خوش فکر، خوش ذوق و مبتکر مستقر در روستای قباق تپه و راه اندازی مرکز نیکوکاری در این روستا هیچ کاری روی زمین نمی ماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی همدان، امام جماعت روستای قباق تپه کبودراهنگ با راه اندازی مرکز نیکوکاری و به پای کار آوردن جوانان، خیرین، هنرمندان و معتمدین روستا مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگ، ازدواج و اشتغال جوانان را حل کرده و کمک به جوانانی که در دام اعتیاد گرفتار شده اند، یکی از مهمترین طرح های این روحانی توانمند است.

محمدیاسر رضایی‌زاده متولد سال ۶۷ در روستای دستجرد کبودراهنگ با تحصیلات سطح عالی ۲ حوزه علمیه و روحانی مستقر در روستای قباق تپه به خبرنگار ایسنا گفت: به عنوان امام جماعت روستا و خادم مردم در کنار خدمت وظیفه سربازی با راه اندازی مرکز نیکوکاری تلاش دارم در حل گوشه ای از مشکلات مردم روستای قباق تپه و جوانان به ویژه افرادی  که در دام اعتیاد گرفتار شده اند، سهیم باشم.

وی در ابتدا از مدیران شهرستان خواست روحانیون مستقر در روستاها را حمایت کنند و افزود: طرح کمک به افرادی که بیماری اعتیاد دارند یکی از کارهای مهم اعضای مرکز نیکوکاری روستای قباق تپه است و کار بدین شکل است که با همکاری خیرین، روانشناسان و معتمدین روستا با خانواده بیماران معتاد و خود جوانان که در دام اعتیاد گرفتارند، در مرحله اول گفت‌وگوهای مشاوره ای انجام و در صورت پذیرفتن افراد و خانواده ها، فرد بیمار به متخصصان ترک اعتیاد معرفی می شود که در این باره نیز دو مشاور و دکترای روانپزشکی مشاوره رایگان ارائه می دهند و هزینه های احتمالی دارو و درمان نیز از طرف مرکز نیکوکاری پرداخت خواهد شد.

امام جماعت روستای قباق تپه ادامه داد: در طرح ترک اعتیاد کافی است فرد بیمار بخواهد ترک کند ادامه کارها را شخصاً پیگیری می کنم چراکه اگر ما امروز دست همنوعان خود را بگیریم خداوند هم در جایی که نیازمند می شویم دست ما را خواهد گرفت و علاوه بر این مردم روستای قباق تپه مردمی بسیار خونگرم، قدرشناس و انقلابی بوده و در هر زمینه ای  نیاز به همکاری باشد بدون فوت وقت پای کار هستند.

روحانی مستقر در روستای قباق تپه گریزی هم به فعالیت های اعضای مرکز نیکوکاری در زمان وقوع بلایای طبیعی و شیوع کرونا زد و خاطرنشان کرد: مشارکت و کمک به راه اندازی  مرکز نیکوکاری، کمک به مناطق سیل زده و زلزله زده اخیر در کشور، ساخت دو واحد منزل مسکونی فقرا، کمک ۶۰ میلیونی به طرح مواسات و همدلی برای فقرا در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری و دست‌گیری از افرادی که در زمان شیوع کرونا آسیب دیده اند همچنین کمک به فرد زندانی که به علت بدهی در زندان بود، از فعالیت های اعضای مرکز نیکوکاری بوده است و کارها ادامه دارد.

وی از دیگر فعالیت هایش در مدت سه سال اینگونه گفت: در این روستا طرح «بوستان معرفت» داریم و هر ساله در تابستان برای نوجوانان و جوانان برنامه های متنوع آموزشی مهارت، برنامه های فرهنگی و ورزشی بر گزار می کنیم و این روش تأثیر مثبتی برای پیشگیری از خطراتی مانند اعتیاد دارد که جوانان را تهدید می کند.

رضایی‌زاده ادامه داد: برگزاری کلاس های آموزشی رایگان مهارت های زندگی شامل تربیت فرزند و همسرداری، انتخاب همسر و دوران نامزدی از دیگر برنامه هایی است که با همکاری همسرم که دارای مدرک کارشناسی حقوق است، آموزش می دهیم.

وی در ادامه اظهار کرد: روستای قباق تپه کبودراهنگ نزدیک ۵۰۰۰ نفر جمعییت دارد و حدود ۶۵ درصد جمعیت را جوانان تشکیل می دهند، تعداد جمعیت این روستا ۱۵۰۰ نفر بیشتر از مرکز بخش یعنی شهر شیرین سو است.

روحانی مستقر در روستای قباق تپه از مردم بخش شیرین سو و روستای قباق تپه خواست برای گرفتن مشاوره در زمینه ترک اعتیاد، مشکلات خانوادگی اعم از ناسازگاری، همسرداری، تربیت فرزند، انتخاب همسر و مشاوره قبل از ازدواج با روحانی روستا در ارتباط باشند.

وی یادآور شد: ارائه مشاوره ترک موادمخدر به روش نوین و جلوگیری از صدها آسیب احتمالی ناشی از آن برای ساکنان روستا رایگان است و برای غیرروستایی ها که خود اعلام آمادگی کنند مشاوره در محل مورد نظر آنها ارائه خواهد شد و کمک مالی نیز به شرط ترک به آنها داده می شود و از همه خیرین و افراد تحصیلکرده تقاضامندیم به هر شکلی که می توانند یاری گر ما باشند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.