افتتاح ۸ کارگاه اقتصاد مقاومتی طی هفته بسیج در ملایر

فرمانده سپاه ناحیه ملایر از افتتاح هشت کارگاه اقتصاد مقاومتی طی هفته بسیج در شهرستان ملایر خبر داد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی همدان، سرهنگ سیدجواد حسینی در آیین هشت کارگاه اقتصادی مقاومتی در زمینه سبدبافی و خیاطی همزمان با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: این کارگاه‌ها از بستر صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار راه اندازی و با هدف اشتغالزایی برای جوانان و بانوان روستایی و رشد و رونق تولید در شهرستان راه‌اندازی شدند.

وی کارگاه سبدبافی پلاستیکی برای نخستین بار در ملایر، کارگاه مرواربافی روستای آبدر و الفاوت، کارگاه مرواربافی اسلامشهر آق‌گل، کارگاه خیاطی روستای توچغاز، خردمند،  بهاره و رضوانکده را از جمله کارگاه‌های راه اندازی شده دراین شهرستان ذکر کرد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر ادامه داد: همچنین نمایشگاه اقتصاد مقاومتی کارآفرینان بسیجی روستای حسین‌آبادناظم و مرکز مشاوره نورالهدی شهر ازندریان نیز به بهره برداری رسید که در موضوع آن ارائه مشاورده در مسایل خانوادگی، پیش از ازدواج، مشاوره تحصیلی و ارتباط زوج‌های جوان است.

وی حمایت از کارآفرینان بسیجی در عرصه‌های مختلف را از اولویت‌های این نهاد برشمرد و بیان کرد: با توجه به استقبال جوانان و زنان روستایی برای ایجاد کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی به ویژه در روستاها، در زمینه ارایه آموزش‌های رایگان و سایر موارد نیز از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

حسینی با بیان اینکه بسیجیان ملایر در زمینه تولید ماسک نیز مشارکتی فعال و جدی داشتند، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا حدود ۳۰ کارگاه تولید ماسک با تولید روزانه ۱۰ تا ۱۵ هزار عدد ماسک راه اندازی شده است.

وی یادآور شد: در راستای لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تحقق اقتصادی مقاومتی، با پشتیبانی از کارآفرینان در عرصه‌های مختلف، تلاش می‌کنیم تا بتوانیم در زمینه اشتغالزایی گام‌های مهمی را به‌ویژه در روستا‌ها برداریم.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر اضافه کرد: در کارگاه سبدبافی حوزه مقاومت فاطمه‌الزهرا (س) و نجمیه ملایر ۶۰ نفر مشغول به کار شده‌اند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.