واردات کالای های غیر ضرور مانع رونق تولید داخلی

فرمانده گردان امام حسین(ع) نهاوند گفت: واردات کالاهای غیر ضرور مهمترین مانع رونق تولید داخلی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی استان همدان، مجتبی کیانی  با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «تولید، پشتیبانی، مانع‌زدایی‌ها» اظهار داشت: تولید داخلی و ملی یکی از محور های اصلی اقتصاد مقاومتی است اقتصادی که بتواند هم نیاز داخلی را پاسخگو باشد و هم در بازارهای بین المللی عرض اندام کرده و هم در مقابل جنگ اقتصادی دشمن و تحریم‌ها استقامت کند.

وی افزود: بعد از اینکه دشمن در راستای رسیدن به هدف خود یعنی براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق نظامی، فتنه‌های داخلی و حتی فرهنگی نا امید شده به جنگ اقتصادی روی آورد.

فرمانده گردان رزمی جهادی ۱۵۹ امام حسین(ع) شهرستان نهاوند با اشاره به اهمیت و نقش اقتصاد و معیشت در پایبندی و حمایت و پای کار بودن مردم هر جامعه از حکومت و ارزش‌ها و آرمان‎های خود گفت: دشمن چندین سال است که در حوزه اقتصاد و معیشت مردم فعالیت‌های جهانی و منطقه‌ای و حتی داخلی را با هدف تضعیف نظام و فاصله انداختن بین مردم و نظام و ناکارآمد نشان داد نوع حکومت و مسئولین نظام جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: امام امت با بصیرت و شجاعت و مدیریت الهی خود این خدعه و نیرنگ دشمن را رصد کرده بنابراین می‌بینیم که چندین سال است ایشان برای جهت‌گیری و سمت و سو دادن به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت سیستم اجرایی کشور را به سمت اقتصاد و البته تولید ملی که زیربنای اقتصاد مقاومتی است سوق می‌دهند.

کیانی تصریح کرد: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دستاورد تحقق شعار امسال با توجه به اتمام کار دولت فعلی و انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه و مجلس انقلابی که سال ۱۳۹۸ روی کار آمده و تشکیل شده، تصویب قوانین عملیاتی در راستای بهبود وضعیت اقتصاد فعلی کشور با روی کار آمدن دولتی است که امید و نگاه او به توان و استعداد و ظرفیت داخلی است.

وی یادآور شد: لازمه تحقق شعار سال نیز تصویب قوانین مورد نیاز، اجرای الزامات پشتیبانی، راه‌اندازی و جهش در تولید داخلی و ملی، نظارت دقیق و منظم بر روند کار اجرایی کشور در راستای تولید داخلی و حمایت مردمی است.

فرمانده گردان رزمی جهادی ۱۵۹ امام حسین(ع) شهرستان نهاوند تصریح کرد: واردات غیر ضروری و کالاهایی که مشابه داخلی دارند، خام فروشی و صادرات مواد خام از کشور و... نیز مهمترین مانع تولید داخلی هستند که باید از آنها جلوگیری شود.

وی با تأکید بر حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی از تولیدکنندگان داخلی اظهار داشت: قوه قضائیه نیز می‌تواند از تولیدکنندگان در مقابل دست اندازان و سیستم مافیای داخلی که سعی در وابسته کردن اقتصاد کشور و عدم شکوفایی تولید داخلی دارند، حمایت و پشتیبانی کند.

کیانی با تأکید بر فرهنگسازی استفاده از کالاهای تولید داخلی گفت: در کنار مردم تمام سیستم اجرایی کشور، سازمان‌ها، نهادها، ادارات و وزارتخانه‌ها نیز همه باید از تولیدات داخلی استفاده کنند و اولویت کالای تولید داخلی باشد.

وی ابراز داشت: خودباوری و میدان دادن به جوانان خلاق، مبتکر و با استعداد و دانشمندان داخلی موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده گردان رزمی جهادی ۱۵۹ امام حسین(ع) شهرستان نهاوند افزود: در شعار امسال آنچه در وهله اول به ذهن متبادر می‌شود تولید برابر با سیستم اجرایی کشور و دولت، پشتیبانی برابر با مجلس و قوانین مورد نیاز و مانع‌زدایی نیز با قوه قضائیه است اما  اگر می‌خواهیم شعار سال تحقق یابد همه قوا باید در این مهم ورود کنند.

وی عنوان کرد: همچنین باید با تبیین و تشکیل کارگروه‌های خاص و متخصص کار کارشناسی و راهکارهای عملیاتی تهیه شود.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.