فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان خبر داد

پرداخت ۵ میلیارد تومان وام‌های خود اشتغالی توسط بسیج سزندگی تویسرکان

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان گفت: طی سال ۱۴۰۰ در راستای تولید و اشتغال از سوی بسیج سازندگی سپاه تویسرکان و همکاری بانک‌های عامل بالغ بر ۵ میلیارد تومان وام‌های خود اشتغالی پرداخت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی استان همدان، سرهنگ کامران کریمی در اولین جلسه شورای اداری شهرستان تویسرکان در سال ۱۴۰۱ که با حضور شورای تامین، مدیران دستگاه‌های اجرایی، شوراهای شهرها و روستاهای تابعه شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک حلول ماه مبارک رمضان و سال نو، اظهار کرد: ماه رمضان، ماه عبادت و پرستش و رسیدن به سعادت بشری است، بنابراین لازم است همه ما در این ماه بتوانیم روح و جسم خود را بسازیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری گفت: رهبری معظم انقلاب در ابتدای هر سال راه و خط حرکتی کشور را مشخص می‌کنند و طی چند سال گذشته نیز نامگذاری سال با عنوان اقتصاد مقاومتی و در سه سال اخیر با محوریت تولید بوده است که اهمیت فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی را نشان می‌دهد.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان اشاره‌ای به پیشینه فعالیت‌های بسیج و سپاه داشت و ادامه داد: از همان ابتدای انقلاب، بسیج و سپاه همگام با تمام دستگاه‌های اجرایی در راستای اهداف انقلاب کوشیده است و طی سال‌های اخیر نیز بسیج و سپاه توانسته در عرصه‌های تولید، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی فعالیت‌های بسزایی را داشته باشد.

وی افزود: طی سال ۱۴۰۰ در راستای تولید و اشتغال از سوی بسیج سازندگی سپاه تویسرکان که با همکاری بانک‌های عامل بود، مبلغی بالغ بر ۵ میلیارد تومان وام‌های خود اشتغالی به صورت قرض الحسنه و مرابحه به بسیجیان و کارآفرینان واگذار شد که با اشتغالی بیش از ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم به اهداف خود برسد.

کریمی با اشاره به ایجاد و راه‌اندازی صندوق‌های قرض الحسنه مردم‌دار و مردم‌یار اشتغالزا، تصریح کرد: از ابلاغ طرح صندوق‌های قرض الحسنه در سال ۹۷ تاکنون حدود  ۷۵ صندوق قرض الحسنه با گردش مالی بیش از ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و با اشتغالی افزون بر یک هزار مورد در دستور کار بسیج قرار دارد که به حمدالله این اقدام به صورت جدی در حال انجام است.

وی با اشاره به فعالیت‌های سپاه در عرصه‌های کمک‌های مومنانه و طرح محرومیت‌زدایی گفت: طی سال ۱۴۰۰ و  ۱۴۰۱  تعدادی خانه مددجوی کمیته امداد و معسر نیز در دست اقدام قرار گرفته که در حال انجام است.

امام جمعه شهرستان و فرماندار تویسرکان نیز در این جلسه به بیان برنامه‌های تدوین شده طی سال ۱۴۰۱ با محور بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای سال اشاره کردند و تاکید داشتند همت مضاعف و فعالیت‌های میدانی همه مسئولین به تحقق نامگذاری سال کمک خواهد کرد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.